info@kakelplattan.se & 054-18 81 80 för support, varje dag till 21.

Reklamation

Kakelplattan AB efterlever konsumentköplagen i alla ärenden som rör reklamationer. Det innebär att du som kund har en reklamationsrätt på minst tre år för alla våra produkter. Om du har några frågor om reklamationer, tveka inte att kontakta vår kundtjänst för hjälp. Vid reklamation av en defekt produkt behöver du bifoga bilder på den skadade varan i ditt ärende.

Vid fel som täcks av reklamationsrätten tillämpar Kakelplattan AB av följande: utbyte av varan, utskick av reservdel eller en reparatör för besiktning av produkten. I de fall då en servicetekniker skickas ut i ett reklamationsärende och inga fel kan konstateras, eller om felet är själv åsamkat t ex pga. felmontering eller handhavandefel, debiteras kunden för eventuella kostnader som kan uppstå.

Garanti

Vissa producenter lämnar garanti på sina produkter som kan sträcka sig längre än reklamationsrätten. Det framgår på varje enskild vara och behöver du nyttja den garantin så kontaktar du får kundtjänst så hjälper vi dig genom att kontakta producenten. Exempelvis har vi 20 års garanti på värmekabelarna och 3 års garanti på termostaterna.

Kakelplattan AB täcker inte utgifter och kostnader i samband med montering eller demontering av defekta produkter. Om du anlitar en elektriker eller annan fackman sker står man själv för ev kostnader. Om vi vid behandling av reklamation skickar en reservdel står du som kunden själv för kostnaden för att få reservdelen utbytt.

Vid en eventuell tvist tillämpar Kakelplattan AB Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Du kan läsa mer om Allmänna reklamationsnämnden (ARN) och dina rättigheter på https://arn.se/.

I de fall som näringsidkare handlar hos Kakelplattan AB så tillämpas köplagen i reklamations- och garantiärenden.

Ångerrätt/Öppet köp

Som kund har du 14 dagars öppet köp när du handlar hos Kakelplattan AB.

För att utnyttja din ångerrätt ska du se till att varan är försvarligt emballerad och inlämnad till posten eller annan fraktfirma, senast 14 dagar efter att du har mottagit varan. 

För att kunna använda dig av ångerrätten ska varan returneras i samma skick och i samma antal som när du mottog den. Varans värde får inte förringas, detta gäller också för emballaget. Om varan är skadad eller på annat sätt förringad i värde och det beror på dålig inpackning, emballering eller avsaknad av det samma, mister du din ångerrätt.

Vi rekommenderar att du emballerar din retur ordentligt för att undvika transportskador på returvaran, då det är du som kund som är ansvarig om produkten skadas på grund utav bristfällig emballering.

Vid banköverföring är det viktigt att du i ditt returärende upplyser dina kontouppgifter då vi sätter in pengarna direkt på ditt konto.

Vi tar inte specialbeställda produkter i retur.

OBS! Om du väljer att skicka varan i retur på egen hand ska du se till så att den komma fram till vår returadress utan några skador. Varor som skickas till ett ombud/utlämningställe hämtar vi inte ut utan de ska levereras direkt till vår returadress.

Returadress:

Kakelplattan AB

Industrigatan 1, port 22

665 33  Kil

Sverige